Menu
EUR

Klantenservice

Ons team staat dag en nacht voor u klaar, maar het liefst spreken we u op onze kantoortijden van maandag tot vrijdag (09:00 tot 17:30).
Bellen of Whatsappen
+31 (0)6 471 037 99
Of stuur ons een mailtje!
[email protected]

Neem contact op

Contactgegevens

+31647103799
KVK nummer: 84032499
btw-nummer: NL863069848B01
Suncia Melbournestraat 66
3047BJ Rotterdam
Nederland

Veelgestelde vragen

Verzendingen
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

De meeste bestellingen zullen geleverd moeten worden op pallets. Wanneer een product direct op voorraad is, hanteren we een leveringstermijn van gemiddeld 4 dagen vanaf ontvangst van betaling. Waarom?

Dag 1 en 2: Sorteren en verzamelen

Vaak komen er extra handelingen aan te pas zoals het ompakken van zonnepanelen en het verzamelen van verschillende componenten. Het samenvoegen van de gehele bestelling gebeurt pas zodra alles beschikbaar is in ons verzamelcentrum.

Tip: Bestel alleen hele pallets voor een snelle afhandeling.

Dag 3 en 4: Planning en levering

Zodra jouw bestelling klaar staat is het mogelijk om vervoer in te plannen. Hierbij wordt uiteraard gekeken naar de aflever locatie en gekozen extra opties.

We gaan er altijd van uit dat we kunnen leveren met een vrachtwagen en dat je zelf over genoeg mogelijkheden beschikt voor uitladen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan je dit aangeven bij de extra verzendopties.

Kan ik een specifieke levertijd inplannen?

Zodra de bestelling gereed is wordt er een aflevermoment ingepland, dit zal altijd plaatsvinden tijdens kantooruren (08:00-17:00). Mocht je niet altijd aanwezig zijn om de bestelling aan te nemen. Dan kan je er voor kiezen om een specifieke dag of dagdeel in te plannen.

Plan een specifieke dag(deel)

Wanneer je hebt gekozen voor een specifiek dagdeel, dan wordt hier eerder naar gekeken en zal er vanaf dag 1 een planning gemaakt worden. Wij zullen altijd contact opnemen om de leveringsdetails te bevestigen.

Mijn afleveradres is niet toegankelijk voor vrachtwagens, wat nu?

Geen probleem, als er minder dan 15 meter ruimte is bij de afleverlocatie dan kies je bij de verzendopties voor levering met een bakwagen. Zo voorkomen we problemen bij het afleveren.

Levering met een bakwagen

Het kan natuurlijk voorkomen dat je gekozen afleveradres niet geschikt is voor transport met vrachtwagens, in dit geval moet de zending het laatste stuk van de reis afleggen met een bakwagen.

Kunnen jullie helpen met uitladen?

We gaan er altijd van uit dat je zelf over personeel en materiaal beschikt om uit te laden. Het is wel mogelijk om een kooiaap te huren. Je dient deze zelf te besturen.

Huur een kooiaap

Als je op de locatie zelf geen beschikking hebt over een heftruck dan is het mogelijk om een kooiaap te huren tegen extra vergoeding. Deze machine kan meegenomen worden op de vrachtwagen, zo kan je ook op slecht toegankelijke locaties lossen.

Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?

Uiteraard is het ook mogelijk om zelf vervoer in te zetten en de bestelling op te halen. Omdat niet alle voorraad op 1 centrale plek staat werken wij uitsluitend met laadreferenties. Bij het selecteren van deze verzendmethode zal u binnen 1 a 2 dagen een laadreferentie met locatie toegestuurd krijgen. Wij horen dan graag wanneer u langskomt.

Kan ik ook laten bezorgen in het buitenland?

Ja dat kan, voor leveringen aan buurlanden zitten wel extra kosten verbonden. Contacteer ons voor de mogelijkheden.

Let op: Als je de zonnepanelen niet installeert in Nederland dan hoef je geen Nederlandse milieu bijdrage te betalen. Hiervoor is een aanpassing in ons systeem vereist, neem contact op als dit voor jou van toepassing is.

Retouren
Wat te doen bij transportschade?

In het geval van transportschade kunt u de zending reclameren, u dient dit wel binnen 2 werkdagen aan te geven. Zorg dus dat de producten gecontroleerd worden bij ontvangst en maak altijd foto’s van de goederen bij binnenkomst. Als u tijdens de levering al direct constateert dat er sprake is van schade, accepteer de zending dan niet.

Ik heb de verkeerde producten ontvangen

Als wij een fout hebben gemaakt dan zal er direct worden gekeken naar een nieuwe levering van de juiste producten. Vertel het ons binnen een week, dan zorgen wij voor een passende oplossing.

Ik heb een fout gemaakt in mijn bestelling

Heb je per ongeluk een verkeerde bestelling geplaatst, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Als de bestelling nog niet is verwerkt dan zullen we geen extra kosten in rekening brengen en de bestelling aanpassen naar je wensen.

Handlingkosten

Als de bestelling al gereed is voor transport dan rekenen we 50 euro extra om deze te corrigeren. Dit heeft te maken met de kosten die wij maken voor het ompakken van bulk verpakkingen en terugplaatsen van onze voorraad.

Transportkosten

Als er al transport is ingepland en de bestelling kan niet op tijd gecorrigeerd worden, dan draagt u de transportkosten voor de nieuwe levering. Dit is gemiddeld 200 euro per pallet.

Kom je er bij aankomst van de goederen achter dat je toch de verkeerde items hebt besteld, dan kan je deze binnen een week naar ons retourneren op eigen kosten. We kunnen helpen met het inplannen van een retourzending, de handling- en transportkosten worden dan verrekend met de creditering.

Voor het retourneren van palletzendingen is het belangrijk dat ze op een juiste manier worden verpakt. Lees hier hoe wij de zendingen gereedmaken, deze instructies kan je ook aanhouden voor je retourzendingen.

Betalingen
Wat zijn de betaalmethoden?

De veiligheid van de betalingen staat bij ons altijd voorop. Daarom werken wij uitsluitend met erkende betaalmethoden.

De volgende betaalmethoden worden bij ons geaccepteerd:

  • SEPA overboeking
  • Paypal
  • Creditcard (Visa/Mastercard)
  • IDeal
  • Bancontact
  • Giropay
  • Sofort
Wanneer wordt ik terugbetaald?

Terugbetalingen vinden plaats binnen 7 werkdagen nadat het retour is ontvangen. Alle onbeschadigde correct geretourneerde producten worden bijgeschreven op de betaalmethode van de koper en u ontvangt per e-mail een bevestiging wanneer de transactie heeft plaatsgevonden. Houdt er rekening mee dat uw bank mogelijk extra dagen nodig heeft om de transactie te verwerken nadat ze de informatie van ons hebben ontvangen.

Kan ik een bestelling plaatsen op krediet?

Dit is momenteel niet mogelijk, bestellingen worden pas verwerkt zodra de volledige betaling is ontvangen.

Extra kosten
Hanteren jullie handling fees?

Nee! Ons principe berust op bulkvoordeel. Je zal zien dat pallet afname een stuk voordeliger is dan losse producten. De handling fees zijn al meegenomen in de stukprijs, je komt dus niet voor verrassingen te staan bij het uitchecken.

De enige uitzondering hier op is de eigen bijdrage bij de verwerking van retouren en corrigeren van bestelfouten.

Is de verzending altijd gratis?

We hanteren gratis verzendingen in Nederland en België voor bestellingen boven €2500,- euro. Extra verzendopties zijn echter nogsteeds voor eigen rekening.

Moet ik BTW betalen?

Ja, het nieuwe nultarief vraagt om bewijs in administratie. De installateur moet aantonen dat de zonnepanelen zijn geïnstalleerd op of bij een woning. Aangezien wij uitsluitend aan bedrijven leveren en deze bewijslast niet kunnen dragen hanteren we het standaard btw-tarief.

Dat gezegd hebbende, onze buitenlandse klanten die VIES-geregistreerd zijn, hebben btw-verlegde facturen en betalen excl. BTW.

Wat is de milieu bijdrage op mijn factuur?

Sinds Juli 2023 is het in Nederland verplicht om milieu bijdrage los op de factuur aan te geven. De tarieven voor zonnepanelen zijn tevens gewijzigd naar €0.04/kg. Voor omvormers kleiner dan 50cm wordt een tarief gerekend van €0.03/kg.

"Met de ministeries van IenW en EZK is afgesproken om de afvalbeheerbijdrage zichtbaar op de bon te zetten voor de klanten waar je als fabrikant importeur aan levert. Dit is een wens van de branche, vertegenwoordigd door Holland Solar en Zonne-energie Recycling Nederland. Een zichtbare bijdrage zorgt voor een transparante en eerlijke concurrentie, zonder dat dit effect heeft op de productprijs."

Let op: Deze veranderingen zijn op onze website doorgevoerd sinds Juni 2023

Deze kosten worden automatisch gecorrigeerd voor onze buitenlandse klanten.

Producten
Hoe doe ik een beroep op product garanties?

We verlenen zelf geen (product)garanties, wel kunnen we assisteren bij communicatie tussen onze klanten en leveranciers (fabrikanten). Bekijk onze infopagina om alles te leren over product garanties, vermogensgaranties en wettelijke garanties. Zo weet je altijd waar je aan toe bent.

Hoe verleng ik mijn productgarantie op Fox ESS producten?

Fox ESS geeft installateurs de mogelijkheid om product garanties uit te breiden zodra de apparatuur is geïnstalleerd. Bekijk onze uitgebreide hulppagina om meer te leren over Fox ESS garanties.

Hoe kan ik mijn Enphase garantie uitbreiden?

Als je de Enphase micro-omvormers installeert in combinatie met een gateway zoals de Envoy-S, dan kan de product garantie verlengd worden tot 25 jaar.

Waar vind ik de installatiehandleidingen?

Je vindt alle installatiehandleidingen van onze merken op deze pagina. Bekijk daar ook instructie video's en certificaten van de verschillende producten.

Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal excl. btw
€--,--
Bestel nog voor €--,-- en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »